Pages

donderdag 12 mei 2011

Random Chatting: Wanneer noem je iets een merk?

Image and video hosting by TinyPic


Ik zit hier al lange tijd over na te denken of ik dit eigenlijk wel online moet zetten, het is vooral een persoonlijk mening artikel wat bij sommige soms verkeerd kan vallen. Ik vind het vooral leuk om andermans mening te horen over een (beauty) onderwerp en zo elkaars reactie te bekijken.

Ik schrijf gevarieerd over verschillende 'merken'. Maar wat is een merk? Wat verstaan bloggers onder een cosmetica merk? Is dat Maybelline/Loreal of pas in de richting van MAC/Inglot? Het is een gevoelig onderwerp, want de meningen zijn daarover verdeeld. Iets goedvinden omdat het product onder een duur merk valt, of juist iets slecht vinden omdat het onder een goedkoop merk valt?

Merknamen neem ik zeker op in reviews. Voorheen dacht ik altijd: , Ik verwacht niet teveel van de goedkopere merken aangezien ze NOOIT de kwaliteit van duurdere merken zullen overtreffen.' Is dit niet verkeerd denken? Essence is wel degelijk een merk, Catrice ook. En waarom zouden de producten van die merken niet kunnen tippen aan MAC of Chanel? Ik heb echt producten van MAC, Chanel en Clinique geprobeerd die ik niet goed vond.
Neem bijvoorbeeld de lipglass van MAC, het zijn echt prachtige kleurtjes maar ze plakken zo erg! Waarom zou ik 18,50 aan een lipgloss uitgeven omdat er MAC op staat en dat ik dan kan zeggen dat ik iets duurs heb gekocht? Terwijl ik het product eigenlijk helemaal niet fijn vind, en liever naar mijn MNY of Catrice lipglossjes grijp. De clinique verzorgingsproducten schijnen de beste van de wereld te zijn, hoge verwachtingen en denken 'het zal wel moeten werken', toen ik het 3-stappen-plan gebruikte brandde mijn hoofd bijna van mijn romp. Ik liep 2 weken met rode/branderige plekken op mijn gezicht. Verwachten we er dan nog steeds iets goeds van?

Omdat een merk ge-raved wordt oftewel veel genoemd wordt betekent niet meteen dat alle producten fijn zijn. Een merk is een merk, dit kan dus ook Essence zijn of Catrice. Waarom zijn merken pas merken als je een poeder van 40 euro koopt? Het is natuurlijk prachtig om een Guerlain bronzer in je toilettas te hebben, maar als je nou een hema bronzer veel fijner vindt, waarom zou je dan een bronzer van 75 euro kopen?
Voorheen schreef ik wel eens in reviews dat de pigmentatie van een Essence Catrice Hema of whatever 'te doen is'. Dat slaat eigenlijk nergens op. Waarom moet ik al de producten vergelijken met MAC of Lancaster of andere dure merken. Als een catrice oogschaduw mij bevalt dan gebruik ik die. Als een MAC blusher mij bevalt, dan gebruik ik die.

We moeten niet meer de goedkopere merken bashen en vergelijken met warenhuis merken, nouja moeten ik ga het in ieder geval niet meer doen. Als ik een mascara van 4 euro beter vind dan een mascara van 28 euro, dan weet ik het wel!
Wat vinden jullie? Vergelijken jullie ook kwaliteit van duurdere merken met goedkopere merken? Laat het me weten in de comments!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...