Pages

woensdag 14 november 2012

Review: ALCINA Cashmere Body Balm



Image and video hosting by TinyPic


Een huid zo zacht als kasjmier, wie wilt dat nou niet? Zo zijdezacht zonder droge plekjes, bultjes en ingegroeide haartjes. Yup, we hebben er allemaal last van en zeker tijdens de droge wintermaanden. Ik smeer me zelf een ongeluk in de winter, en het fijnste is natuurlijk als je een heerlijk zacht en luxe product gebruikt. Het merk Alcina is met een cashmere-verzorgingslijn uitgekomen voor aankomende winter. Een luxe hoogstandje voor in je badkamerkastje. Ik heb de Body Balm mogen testen..


De Body balm heeft kleine kasjmier deeltjes in zijn ingrediƫntenlijst staan, waardoor de huid ultra zacht moet aanvoelen na gebruik. Het feit dat ik kasjmier op mijn huid smeer makes me feel like a princess! De Cashmere lijn bestaat uit meerdere producten zoals een badmelk, handbalsem, gezichtsmasker en de lichaamsbalsem. Allemaal verrijkt met kasjmier extract. De producten zijn bedoelt voor de extreem droge huid die wel een oppepper van luxe kan gebruiken!

Image and video hosting by TinyPic

Wat mij meteen opviel was de vrij dunne substantie van de balsem. Ik had echt een mix tussen bodybutter en bodylotion verwacht, zoals ze bij de Body Shop bijvoorbeeld soms hebben. Maar dit product heeft meer de substantie van een bodylotion. De Bodybalm rijkt lekker warm, beetje musk-achtig. Doet mij een beetje denken aan kerst. De bodybalm smeert lekker uit en ik heb na het aanbrengen echt het gevoel dat er wel een vettig product op mijn lichaam zit. Alsof mijn huid beter wordt gevoed. De bodybalm trekt redelijk snel in, en de volgende ochtend voelt mijn huid nog steeds zijdezacht aan.

Ik vind het een fijn product! Alcina was nog vrij onbekend voor mij, maar ben nu toch wel benieuwd naar de rest van het merk. De Bodybalm is wel vrij prijzig €17,30, maar misschien leuk om iemand als kerst/sinterklaas cadeau te geven? Ik zou er ontzettend blij mee zijn om zo'n luxe product te krijgen ;)
Alcina is o.a. te koop op deze website
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...