Pages

donderdag 22 november 2012

Review: NIVEA BB Cream (Light)

Image and video hosting by TinyPic

Alle drogisterijmerken hebben ondertussen hun schappen al vol liggen met BB creams. Het is dus nu makkelijker verkrijgbaar dan een jaar gelegen. Gelukkig maar, aangezien BB cream een heel fijn alternatief is voor foundation. Zeker voor de jongere meiden die foundation te zwaar vinden of voor dames die die dekking niet echt nodig hebben. Nivea heeft sinds kort ook een 6 in 1 creme oftewel een BB cream.



Image and video hosting by TinyPic

Deze BB cream doet volgens Nivea 6 dingen:
  1. Hydrateert de huid intensief en trekt snel in
  2. Egaliseert de huid en verfijnt de poriën
  3. Camoufleert oneffenheden zoals pigmentvlekjes, tekenen van vermoeidheid, roodheid en fijne lijntjes
  4. Laat de huid stralen en past zich aan de natuurlijke teint van de huid aan
  5. Zorgt voor een zacht aanvoelende huid
  6. Helpt de huid te beschermen tegen invloeden van buitenaf en vroegtijdige huidveroudering dankzij UV-filters (SPF10)
Het is meer een dagcrème met SPF maar heeft de bedoelingen als een foundation. De crème bevat voedende ingrediënten die de huid niet uitdrogen, maar juist verzorgen. Zodat het totale plaatje er prachtig uitziet! Ik kan het dus een egaliserende getinte dagcrème noemen maar ook een BB cream.

Image and video hosting by TinyPic

Ik heb de kleur LIGHT die ikzelf nog vrij donker vind. Voor mijn huidskleur matcht die zo goed als perfect, maar voor echt lichte huidskleuren is ie niet echt geschikt. Wel ruikt de crème heerlijk naar de blauwe nivea crème, jummy!
 

  Image and video hosting by TinyPic


De BB cream heeft een beetje rozige ondertoon, maar zodra je het uitsmeer wordt de substantie wat geliger. Vreemd?! Ook vind ik dat de crème niet helemaal egaliseert, je ziet toch dat je 'wat' ophebt en soms wat vlekjes her en der van het aanbrengen. Verder blijft de BB Cream prima zitten, maar niet echt bijzonder lang. Laten we zeggen dat ie een schooldag overleeft, maar er daarna niet meer perfect op zit.


Ik vind het overall een fijne crème, maar niet bijzonder. Sowieso ben ik niet helemaal fan van BB cream, en gebruik ik dan liever alleen wat poeder op mijn gezicht. Voor dames met een echte lichte huidskleur is de BB cream niet geschikt, omdat hij wat oranje uitvalt.


De Nivea BB Cream is in twee kleuren verkrijgbaar in LIGHT en MEDIUM. De BB cream is te koop bij de drogist voor €9,49.

Heb jij een BB cream, zo ja van welk merk? En vind je deze fijn? 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...