Pages

dinsdag 17 augustus 2010

All you need to know about make-up brushes.


Kwasten zijn DE basis van een goede make-up. Als je goede kwasten hebt, en een goede basis make-up dan zit je eigenlijk al goed. Ik ga jullie vandaag mijn favorieten duurdere kwasten laten zien en binnenkort ook mijn budget kwasten.

Als eerste; Wat voor soort kwasten heb je? Je hebt heel veel verschillende kwasten, en er zijn ook heel veel verschillende kwasten op de markt gebracht. Je hebt synthetische kwasten, je hebt kwasten van echt haar.

Voordelen synthetische kwasten:
Synthetische kwasten, zijn kwasten die niet van echt haar zijn. Het voordeel aan deze kwasten is dat de kwasten meestal goedkoper zijn. De kwasten zijn ook wat stugger, dus harder. Dit kan soms in je voordeel werken, zoals een eyeliner kwast. Maar meestal werkt dit in je nadeel aangezien het snel streperig kan worden.


Voordelen kwasten van echt haar:
Kwasten van echt haar zijn meestal erg zacht, wat erg fijn is voor je gezicht. De kwasten brengen de poeder meestal beter aan, niet streperig of vlekkerig. Vooral de blend/blush kwasten zijn fijner als deze van echt haar zijn, zodat je de blush/oogschaduw mooi, zacht kunt aanbrengen. Het nadeel aan kwasten van echt haar is dat ze meestal wat duurder zijn. Soms heel wat duurder.

Oké, dat is dus de informatie over wat voor kwasten er zijn. Nu mijn favorieten kwasten verdeeld in de duurdere categorie en de goedkope categorie. We beginnen met de duurdere kwasten.



Mijn favorieten kwasten zijn van Sigma. Sigma is een merk die eigenlijk 'dupes' maakt van de MAC kwasten. Ze gebruik ook dezelfde nummering (tegenwoordig volgens mij niet meer) alleen plaatsen ze er SS voor en dit staat voor Sigma Shopping. Dan nu de kwasten:
SS150
Dit is echt mijn favorieten kwast ever! Het is een grote ronde poederkwast, en ook een musthave in je collectie. Hiermee kan je poederfoundation aanbrengen, maar ook blush,bronzer,highlighter, finish poeder. Eigenlijk alles!

SS187
Deze kwast is ook erg populair. Het is een stippling kwast. Hiermee kan je o.a. blush,bronzer (aanrader voor bronzer) foundation mee aanbrengen. Als je de kwast gebruik stipple je als het waren het product op je gezicht. Meestal geeft dit een mooi, glad effect.

SS168
Dit is ook een all-time-favorite. Deze kwast is perfect voor blush, aangezien de kwast schuin is afgesneden past die perfect op je wang. Je kan deze kwast ook voor contouren gebruiken (met donkere poeder diepte maken in je gezicht) en ook voor highlighter



Dit zijn de basis kwasten voor je ogen. Hiermee kan je eigenlijk een hele oogmake-up mee aanbrengen. Deze kwasten zijn ook van Sigma

SS239
Een goede kwast voor o.a. voor je bewegend ooglid, wenkbrauw bot en om een kleur aan te brengen in je crease (de plooi van je oog).

SS219
Dit is niet echt een basis kwast, maar ik gebruik deze wel bijna elke dag. Met deze pencil brush kan je oogschaduw aanbrengen in je Outer-V (buitenste ooghoek) je wimperrand, je innercorner (binnenste ooghoek). Eigenlijk voor de kleinere oppervlaktes is deze kwast erg handig.

SS224
Mijn tweede favoriet, een blending brush! Een echt must-must-must have. En dan bedoel ik een goede blending brush. Als je ergens in wilt investeren doe dat dan in een blending kwast en een poederkwast.
Een blend kwast is meestal rond/ovaal, erg zacht maar ook wel stevig. Hiermee kan je de harde lijntjes verwachten en kleuren met elkaar mengen. Ook kan je met deze kwast highlighter aan brengen. Een topkwast!

SS266
Deze kwast is eigenlijk alleen belangrijk als je vloeibare eyeliner gebruikt, of wenkbrauwpoeder. Met een angled (schuine) kwast. Kan je een perfecte lijn trekken op je bovenste wimperrand. Je kan hier tevens ook je wenkbrauwen mee invullen.

Dat waren dat de duurdere t kwasten. Je kan deze lost bestellen of in een set op SigmaMakeup maar ook bij BoozyShop en Enchantra. Dit zijn gewoon Nederlandse webshops. Als je deze kwasten gaat bestellen raadt ik je aan om meteen de hele set te nemen. Je zult er echt geen spijt van hebben :) Je kan ze ook gewoon los kopen, en dan raad ik je aan om de SS224 en de SS150 te nemen.

In het volgende artikel zal ik mijn goede budget kwasten bespreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...