Pages

zaterdag 9 april 2011

Garnier Natural Bronzer Bronze Minute

Image and video hosting by TinyPic 

Het is nu ondertussen al weer april en ik heb al de eerste mensen op sleehakken en teenslippers gespot. De temperaturen stijgen en dalen, de ene dag kan je in de zon zitten en de andere dag lig je weer onder een dekentje. Het weer schommelt heel erg, en als je wilt voorbruinen voor vakantie is dit heel erg vervelend. Garnier is met de makkelijkste zelfbruiner-achtig-iets ooit uitgekomen, namelijk Bronze Minute.Deze gel breng je aan en geeft je een kleurtje, en het mooie is is dat je het er 's avonds weer af kunt wassen.


Image and video hosting by TinyPic 

De Garnier Ambre Solaire Bronze minute komt in een mooie bronze glanzende pompflacon. Vooral het pompflacon gedeelte vind ik erg belangrijk, zo kan je het product goed doseren. 
De Bronze Minute is een tinted moisturising gel en geeft een instant tan. Doordat het een gel substantie is geeft het een natuurlijke gekleurde gloed over de huid. Hierdoor worden de oranje strepen dus ook minder en is de kans om te mislukken dus kleiner. Het is dus geen zelfbruiner maar een wash-off kleurtje. Ik noem het voor het gemak even 'zelfbruiner' maar zit dit dus ook tussen haakjes.

Wat mij opvalt aan de ingrediënten is dat er onder andere abrikozen extract in zit. Dit is volgens mij vooral voor de geur, aangezien er aan 'zelfbruiner' meestal zo'n standaard geur hangt. De abrikozen geur is ook daadwerkelijk te ruiken en doezelt de geur van de 'zelfbruiner' zelf een beetje weg. Na verloop van tijd komt wel de 'zelfbruiner' geur naar boven.
Wat wel een tegenvaller is, is dat het tweede ingrediënt van de bronze minute Alcohol Denat is. Dat is wel jammer, want dit droogt de huid namelijk uit. Verder zitten er nog siliconen in, karamel, mica (glitters) en dus ook abrikozen olie.

Image and video hosting by TinyPic 
 Zo ziet het spul eruit, best wel donker en daar schrok ik ook wel van. Ook zie je de kleine glittertjes er doorheen.

Image and video hosting by TinyPic 

Dit is before, ik heb een beetje bruine armen doordat ik al in de zon heb gezeten. Dit is mijn rechterarm en van het after effect de linkerarm. Er zit bijna geen verschil in kleur met deze twee dus het resultaat was hetzelfde ;-)
Image and video hosting by TinyPic 
 De foto is eerlijk gezegt wel een beetje oranje uitgeslagen, maar het effect zie je wel. De bronze minute laat een zachte, bruine glans achter. Heel natuurlijk en totaal niet opvallend.
Het afwassen is ook heel makkelijk, gewoon een douchegel gebruiken en twee keer goed soppen en het is er vanaf. Ook gaat de zelfbruiner gemakkelijk van je handen af wat ook een voordeel is, je wilt natuurlijk niet met oranje handen rondlopen.

Ik vind het een goede zelfbruiner(gel) en raad 'm zeker aan, aan de bleekscheten onder ons! :D Eigenlijk is het geen zelfbruiner maar meer een afwasbaar-kleurtje
De Bronze Minute kost €12,99 voor 150ML is, wat een redelijke prijs is.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...