Pages

zondag 22 mei 2011

Review: Essence Nail Art Magnetics

Image and video hosting by TinyPic

Er was al een keer een limited edition collectie geweest met magnetische nagellak, en dit was een groot succes. Essence heeft de magnetische nagellak nu standaard in het nieuwe assortiment van Essence gegooid. Het was toen erg populair onder de beautybloggers, maar ik had het zelf niet geprobeerd. Had zelf de gedachte dat het nooit zou werken, en vond het eigenlijk ook best wel creepy. Nu heb ik me er toch aan gewaagd en heb de magnetische nagellak getest!


Image and video hosting by TinyPic 

Om het hele 'magnetische proces' in werking te zetten heb je twee dingen nodig; de magnetische strip & een magnetische nagellak. Essence heeft diverse kleuren dus je kan uitgebreid kiezen. Het zijn allemaal wel frosty, donkere kleuren dus houd daar rekening mee.
Hierboven zie je het magneetje, je kan deze handig om je vinger heen doen. Wat is nou de bedoeling? Je lakt je nagels, en wanneer de nagellak nog nat is houd je de magneet boven de nagellak en beweegt de magneet heen en weer. Zo komt het patroontje op de nagels, zogezegd zo gedaan. Kijk mee naar het resultaat!

Image and video hosting by TinyPic 

Eigenlijk merkte ik het al meteen, de magneet werkte niet bij de donkere kleur. Hoe vaak ik er ook overheen ging, er kwam maar geen patroontje. Toen begon ik met wat tegenzin aan de andere kleur dit is Pixie Dust. Deze werkte wel! Zoals je kan zien ben ik wel een aantal keer tegen de nagellak opgebumd met de magneet, maar als je een stevige hand hebt kan dat niet ;) 
Het magnetische effect vind ik echt heel gaaf staan, eens wat anders dan de fimo-canes en de konad.

Het is zeker eens leuk om te proberen, als je er zeker van wilt zijn dat een kleurtje echt werkt haal dan Pixie Dust. Hierbij krijg je het patroon er echt binnen enkele seconden op!
De nagellakjes kosten 1,99 euro en de magneet 1,79 euro en zijn verkrijgbaar bij de Kruidvat.

Hebben jullie ervaring met deze magnetische nail-art?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...