Pages

vrijdag 29 juni 2012

Review: Clinique zomer producten (face sunscreen, face tinted lotion)

Image and video hosting by TinyPic

Pfoe, het is vandaag ineens zo'n 25 graden in het hele land! Zo bizar, misschien gaat de zomer vanaf vandaag dan toch echt beginnen. Wij moeten ons natuurlijk mentaal op voorbereiden, maar ook ons gezicht moet zich er op voorbereiden. Smeren, smeren en nog eens smeren. Clinique, een favoriet merk van mij, heeft één van de beste zonnebrandcrème lijn wat mij betreft. De zonnebrandcrèmes zijn echt geweldig, je betaalt er wel wat meer voor dan een gemiddelde l'Oreal pot maar je krijgt echt waar voor je centen! Vandaag in de review de Self Sun Face Tinted Lotion & Face Cream SPF 40


Image and video hosting by TinyPic 

We beginnen met de Face Tinted Lotion. Je ziet hierboven een druppeltje op mijn hand. De lotion/gel structuur is heel licht en trekt ook snel in. Clinique raad je aan om 15 minuten te wachten en het in te laten trekken voordat je er andere dingen op gaat smeren. Ik heb ongeveer een half uur gewacht voor de zekerheid.
Deze 'zelfbruiner', ja even tussenhaakjes want je ziet namelijk wel meteen verschil. Als je de lotion hebt aangebracht zie je meteen dat je wat bruiner bent! Score, aangezien je bij normale gezicht-zelfbruiners altijd het pas na een dag ziet. Deze lotion van Clinique slijt er ongeveer binnen 2 a 3 dagen af, wat erg fijn is!


Image and video hosting by TinyPic 

En hierboven het resultaat, is het niet mooi? Ik vind het heel naturel eruit zien, net alsof je een uurtje in de zon hebt gezeten. Op je gezicht moet je er wel voor zorgen dat je het goed uitsmeert langs de kaak- en haarlijn, anders krijg je vlekken/strepen en dat is niet de bedoeling. Na 24 uur is de lotion volledig ontwikkeld en worden sommige huidtypes nog bruiner. Ik werd zelf ook nog ietsjes bruiner, maar het effect was wel mooier dan de dag ervoor.

Als je dit product wilt gebruiken voor een speciale gelegenheid zou ik het wel minimaal 1 dag van te voren aanbrengen. Zo krijg je optimaal effect en kan je eventuele vlekken/strepen nog bijwerken. Je wilt natuurlijk niet op je examengala met bruine strepen op je voorhoofd lopen ;-)

                                     Image and video hosting by TinyPic
En dan de Face Cream SPF 40. Dit is echt een uitkomst voor dames die ontiegelijk snel verbranden in hun gezicht. Ik verbrand vooral snel op mijn wangen en net onder mijn wenkbrauw (weird huh?), en daar smeer ik dan ook een hogere factor dan op de rest van mijn gezicht. Deze zonnebrandcrème is uitermate geschikt voor lange blootstelling aan de zon. Lange stranddagen of als je door een stadje loopt te slenteren dan let je echt niet op van: Ik moet mijn zonnebrand nog een keer aanbrengen. Daarom is deze variant zo handig!

De lichte formule van de crème geeft niet zo'n vettig gevoel als ieder andere zonnebrand. Normaal is het wat vettig en kan je huid eens in de zoveel tijd uitbarsten tot een heus vulkaan landschap. Deze crème is zo licht dan ik 'm eigenlijk ook gewoon gebruik als dagcrème, en ik heb nergens last van. Deze crème beschermt je tegen UVA maar ook tegen UVB, good catch dus!

Enige nadeel is, is dat de tube vrij klein is. Hij bevat 50ML en als je dit elke dag smeert doe je er dus niet zo lang mee. 

Allebei de producten gaan zeker mee in mijn strand-tas. Het zijn echt musthaves voor deze zomer! De Face Tinted Lotion kost EUR 23,30 en de Face Cream SPF kost EUR 25,20 voor 50ML. Iets meer dan de average sunscreen, maar dubbel en dwars het geld waard. Er zijn nu tijdens de sale-weken ook heel wat acties bij o.a. Sephora en Ici Paris dus neem daar zeker een kijkje als je geinteresseerd bent!

Wat is jouw favo zonnebrand? En zelfbruiner? Laat het weten bij de comments!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...