Pages

dinsdag 7 januari 2014

REVIEW: Remington Silk Straightener

Image and video hosting by TinyPic

Een goede stijltang vinden is voor mij altijd een gedoe. Ik heb een bos vol met krullen en negen van de tien keer zijn de meeste stijltangen niet heet genoeg om mijn haren mooi glad te maken zonder dat het eruit ziet als een afgebrand kerststukje. Het werd wel weer eens tijd om een nieuwe stijltang uit te proberen en toen kwam ik bij de Remington Silk Straightener. Klinkt aantrekkelijk toch?



Image and video hosting by TinyPic

De Silk straightener kan je binnen 10 seconden gebruiken. 10?! Ja echt 10 seconden. De tang warmt ontzettend snel op en kan tot een max van 240 graden. Dat kan mijn oven niet eens dus dat klinkt goed! Door de keramische platen schijnt je haar een mooie zachte finish te krijgen. Laten we eens kijken naar de tang.


Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Je krijgt bij de tang ook een super handige opberg tas. Hier ben ik echt voorstander van, want anders liggen je tangen allemaal door elkaar! Deze tas is zo groot dat je er denk ik zelfs twee tangen in kunt bewaren. Je kan de tang er al in doen als die nog warm is, want de tas is heat-proof! Handig!

De tang heeft een silky 3D design op de platen wat er echt heel cool uit ziet. Ook heeft de tang een turbo boost functie waarbij de tang voor 30 seconden op 240 graden. Dit is ideaal voor de korte plukjes die je niet goed stijl krijgt. Door het 3 meter lange kort kan je heel veel kanten op met de tang. Ik vind dat zelf echt een pluspunt, want mijn stopcontact zit toch een eindje weg van mijn bureau en zo kan ik toch vrij bewegen.

En iets waar ik heel enthousiast over ben; de tang sluit zichzelf af als die langer dan een uur aan staat. Dit is zo handig. Het kan wel eens voorkomen dat je hem vergeet uit te doen, en met deze tang hoef je je dan geen zorgen te maken dat je huis in de fik vliegt ;-)

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

De uitstraling van de tang is er mooi. Vooral de 3D platen geven toch een extra touch aan de look & feel van het product.


Image and video hosting by TinyPic

Het display is te bedienen met de + en - knopjes aan de zijkant van de tang. Het design vind ik erg modern en strak en past helemaal in het plaatje van de stijltang. Wanneer je de tang uitschakelt onthoudt hij de laatst ingevoerde temperatuur. Wanneer je de tang dan weer aanzet komt die temperatuur weer te voorschijn. Slim!

Image and video hosting by TinyPic

Maar wat is mijn ervaring? De stijltang werkt heel fijn. Hij glijdt echt zo door je haar heen en is heel makkelijk in gebruik. Mijn haar wordt ook echt wel goed stijl wanneer ik deze stijltang gebruik. Vergeleken met mijn vorige stijltangen is dit wel de beste tot nu toe. Een minpuntje vind ik wel dat de tang heel warm kan worden. Door de hoge temperaturen die deze stijltang heeft warmt de tang zelf ook op. Als de tang op 235 graden staat is het niet aangenaam om de tang bij het puntje vast te houden. Dat is eigenlijk het enige minpuntje aan deze stijltang.

Ik ben fan! De haartools van Remington zijn sowieso ongelooflijk fijn en ik ben blij dat ik deze stijltang in mijn kast heb liggen. Wanneer ik mijn haar dan een keer goed wil stijlen dan kan ik mijn grote rode vriend gebruiken ;-) De Remington Silk Straightener is 69,99 EUR en te koop bij o.a. Douglas en Mediamarkt.

Welke stijltang gebruik jij? Laat het mij weten in de comments!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...