Pages

zondag 5 september 2010

All you need to know about make-up brushes 2



In het vorige deel van Alle you need to know about make-up brushes, heb ik mijn favorieten 'duurdere' merken kwasten besproken. Maar omdat er ook bezoekers zijn die geen baan heb, weinig te besteden hebben of niet kunnen/willen investeren in dure kwasten, wil ik ook mijn favorieten budget kwasten bespreken!





Er zijn genoeg budget kasten, die je geen fortuin kosten maar wel van goede kwaliteit zijn. Je hoeft echt geen 40 euro uit te geven aan een MAC of Bobbi Brown kwast, want tegenwoordig zijn er zat merken die goede kwasten verkopen.

De volgende kwasten zijn gewoon los verkrijgbaar, en ik raad het je ook zeker aan om losse kwasten te kopen als je 'budget' wilt gaan. De grote kwastensets van Ebay zijn erg verleidelijk, maar meestal is de kwaliteit van de kwasten erg bagger. Dit betekent niet dat alle kwastensets slecht zijn, maar de meer en deel wel.

The Body Shop Bronzer Kwast:
De kwasten van The Body Shop zitten net tussen de categorie van duur en goedkoop. Sommige kwasten zijn goedkoop, andere weer niet. Al met al, vind ik dat je echt moet investeren in een goede poederkwast. Een poederkwast is zo multifunctioneel, en als je een goede hebt gaat ie echt heel lang mee. Deze van The Body Shop is van synthetische haren, maar werkt wel perfect. Ik weet de prijs niet meer exact, maar zal rond de 15 euro liggen.

Everyday Minerals Long handled Kabuki:
De Everyday Minerals kwasten zijn wat dat er gaat een van de beste budget kwasten. De prijzen liggen tussen de 5 en 12 dollar ongeveer en het zijn echt goede kwasten. De haren zijn synthetisch, maar dit is juist goed voor vloeibare producten zoals foundation of cream blusher. Deze long handled kabuki kost 12$

Catrice Blush kwast:
Als je dan toch niet online mag of kunt bestellen kan je ook de kwasten van Catrice en Essence checken! Deze blush kwast van Catrice is echt super fijn, van echt haar en ook eens multifunctioneel. Je kunt 'm gebruiken voor blush, bronzer, foundation poeder, finish poeder, highlighter noem het maar op! Catrice heeft ook een kabuki kwast die ook erg fijn is. Deze blush kwast kost ongeveer 3 euro.

HEMA Blending Brush:
Deze kwast was het afgelopen half jaar een grote hype, aangezien HEMA zijn kwasten heeft vernieuwd. Deze blend kwast is echt heel goed om je oogschaduw te vervagen. Sowieso de oogschaduwkwasten met zwarte handvat zijn erg prettig. Zeker een aanrader om eens te bekijken in de HEMA. Deze kost ongeveer 2,50

ELF Eyeshadow Brush:
De kwasten van Elf staan bekend om hun prijs. Ze zijn namelijk maar $1! Deze oogschaduwkwast is erg vergelijkbaar met de SS239 van Sigma, en deze werkt hartstikke fijn. Deze kwast kost $1 op de site van ELF.
Dit zijn de budget kwasten! Natuurlijk zijn er ook andere kwasten, en misschien denk jij er anders over dan dat ik dat doe. Ik hoop dat jullie een beetje op weg heb geholpen, om goedkope en wat duurdere kwasten te laten zien.

Wat zijn jouw favorieten kwasten? En geef je veel geld uit aan make-up tools?

1 opmerking:

  1. Gerdientje5/9/10

    Hey! Ik mis de kwasten van Lotus Label! Die zijn natuurlijk alleen nog te koop via www.lotuslabel.com, maar dat geldt ook voor Zoeva

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...