Pages

woensdag 3 november 2010

All About: Nagels



Nagels zijn je visitekaartje. Vooral je handen zijn echt je visitekaartje. Als je iemand een hand geeft of groet zien je als eerste je handen. Wij dames moeten er dus voor zorgen dat deze goed en verzorgt eruit zien. Maar hoe kan je dat nou het beste doen? Ik geef je een aantal tips.
Gezond eten
Gezond eten is echt de sleutel naar een mooie huid en goede sterke nagels. Ik merk zeker als ik mijn vitamines binnen krijg dat mijn nagels sterker en gezonder eruit gaan zien. Dus zorg dat je gezond eet en iets lekkers is natuurlijk niet meteen de donderslag dat je nagels ineens slap worden. Maar pas er wel mee op.

Vijlen
Je nagels vijlen bevorderd ook de groei en het aansterken van je nagels. Het kan zo zijn dat je gewoon geen sterke nagels hebt en dat je ze maar blijft knippen. Niet doen! Leg dat nagelknippertje weg en vijl liever je nagels kort. Door dat je knipt splijten je nagels en onderstaan er losse laagjes die je er misschien af kunt trekken. Dus gewoon vIJlig vijlen met een (glas)vijl
Nagelbadje
Een nagelbadje is ook een handigheidje waarvan je nagels echt kunnen opknappen. Neep wat warm water en doe er een beetje olie en citroensap in en masseer je handen en nagelriemen. Door de olie worden je handen lekker zacht en dus ook je nagelriemen. Na afloop kan je ook gemakkelijk je nagelriemen terug duwen als dat nodig is.
Nagelverhardener
Een nagelverhardener doet echt wonderen. Mijn favoriet is de Trind Nail Repair. Deze gebruik ik om de nagellakbeurt als basecoat en hierdoor merk ik dat mijn nagels sterker worden. Je kan als goed alternatief de Essence Nail Cair Lotion gebruiken. Dit is een handig stiftje waarin je moet knijpen en dan komt er nagellak uit. Hierdoor worden mijn nagels ook erg sterk.
Niet polijsten
Als je sterke nagels wilt, ga dan niet polijsten met een polijstvijl. Polijsten is eigenlijk hetzelfde als een dunlaagje van je nagel afpoetsen. Je wilt juist sterke en 'harde' nagels krijgen en als je dan gaat polijsten veeg je dit eigenlijk weg. Je kan natuurlijk wel een glansvijl gebruiken want deze geeft alleen maar glans.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad. Nu mijn vraag aan jullie: Hoe houden jullie je nagels sterk? Of heb je helemaal geen sterke nagels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...