Pages

maandag 3 januari 2011

Review: Etos Perfect Skin



Tegenwoordig zijn er zoveel gezichts producten. Foundations in alle soorten van crème tot poeder van vloeibaar tot mousse tot poeder. Concealer in alle vormen en maten. Alle producten hebben hetzelfde doel; het gezicht er zo egaal en glad uit laten zien.
Het budget huismerk van Etos is met een nieuwe lijn uitgekomen genaamd Perfect Skin. Deze producten zorgen voor een matte egale huid zonder onzuiverheden.


Image and video hosting by TinyPic 

Er zijn drie producten: Cover Stick, Foundation en een Compact powder. Er zijn van alle producten twee kleuren beschikbaar (01 & 02) Alle producten komen in een mooie, opvallende lichtblauwe verpakking met zilveren letters. De producten zijn zeer geschikt voor jonge meiden van mijn leeftijd die dekking willen die niet al te veel opvalt.
Image and video hosting by TinyPic


De foundation zou moeten helpen tegen puistjes en deze verminderen. De foundation zou ook moeten matteren en camoufleren. Ik heb de lichtste kleur namelijk 001.




De foundation vind ik erg donker voor een lichtste kleur. Zoals je op de tweede foto kunt zien, zie je het kleurverschil met  mijn vingers erg goed. Jammer, want het concept van de foundation is wel heel goed. De substantie en de dekking doet mij denken aan een getinte dagcrème (tinted moisturizer) en dat is voor een jonge onzuivere huid erg goed, want je wilt natuurlijk niet met een cakey gezicht rond lopen.


Image and video hosting by TinyPic

De coverstick komt in een stick vorm die je eigenlijk net als een lippenstift omhoog kunt draaien en kunt aanbrengen. Op het eerste gezicht ziet de kleur er stukken lichter uit dat de foundation en ook heel erg creamy en zacht.



De concealer vind ik nogal geel voor een concealer. De concealer brengt wel erg zacht aan maar is gewoon niet te blenden. Dit heb ik ook wel eens meegemaakt met concealer palettes met cream concealers. Dan wordt de concealer zo hard na verloop van tijd dat je 'm gewoon bijna niet kunt blenden. De dekking van de concealer is matig.




Dan het product waar ik het meest enthousiast over ben en dat is de compact poeder. De poeder komt met een handig sponsje die je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld onderweg maar ook voor dagelijks gebruik. 
De poeder deed mij meteen denken aan de Pure Skin poeder van Essence waar ik een tijdje geleden een review over schreef. Over die poeder was ik enthousiast maar deze is veel beter! Minder oranje en dekt veel beter. Tevens kan je deze poeder ook makkelijk als set poeder gebruiken om bijvoorbeeld je vloeibare foundation 'af te sluiten'. Deze poeder werkt erg fijn, is dekkend en blijft goed zitten. Hierboven heb ik de poeder nogal dik aangebracht om 'm goed op de foto te kunnen zetten.

Ik ben niet tevreden over de foundation en de concealer, ze zijn veels te donker voor 001 kleuren en werken niet zo fijn. De poeder daarentegen is zeker een kijkje waard als je poeder zoekt die je huid niet cakey maakt en goed dekt en egaliseert.

De prijzen:
De Perfect Skin coverstick (€3.29) 
de vloeibare make-up (€5.16),  
de compact powder (€4.39) 

De producten liggen nu de Etos filialen.  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...