Pages

vrijdag 11 februari 2011

Behind the Scenes!

 

Hoe gaat het achter de schermen er aan toe? Schrijven, foto's maken organiseren? Ik zal zo nu en dan een Behin the Scenes or Screen artikel schrijven waarin ik jullie laat zien hoe en wat ik allemaal doe om een artikel zo perfect mogelijk te maken. We beginnen als eerst met de foto's!

Foto's zijn heel belangrijk voor een goed artikel. Het oog wil ook wat toch? De foto's moeten scherp zijn, een goede kleur hebben en vooral duidelijk zijn. Een foto gemaakt 's avonds of bij kunstlicht is altijd (meestal) slechter dan een foto bij daglicht. Ik maak 9 van de 10 keer alle foto's bij daglicht, en dit doe ik meestal in het weekend of als ik vroeg vrij ben van school. Nu het winter is moet ik echt de dag uitkiezen want de belichting is nu niet optimaal.
Voor foto's gebruik ik meestal een witte achtergrond, dit is altijd een doorsnee wit papiertje wat je in de printer doet. Je neemt er twee en zet ze ergens tegen aan, en voila je hebt je fotostudio-look-a-like achtergrond.
Soms gebruik ik een tijdschrift als achtergrond, of bloemetjes ligt vooral aan wat voor product het is en wat voor artikel het wordt.


Voor foto's gebruik ik deze camera hierboven. Het is een Sony Cybershot, die echt helemaal niet zo duur was. Voor goede scherpe foto's gebruik ik het bloemetje oftewel de macro-stand. Bij up-close foto's is dit gewoon erg belangrijk, want dit zorgt er voor dat de foto's scherp zijn van dichtbij en niet wazig worden.

Voor een product(review) maak ik rond de 15 foto's van een product, op de computer bewerk ik ze dan met Picasa en dan kies ik de beste foto's eruit. Voor een look of notd maak ik er wel wat meer van verschillende kanten zodat je goed de kleuren kunt zien.

Hopelijk vinden jullie dit soort artikeltjes leuk! Binnenkort het volgende deel :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...