Pages

zaterdag 12 februari 2011

Review: Bourjois Healthy Mix Serum (foundation)





Er werd vorig jaar al heel veel goeds geschreven over de Healthy Mix foundation van Bourjois. Deze foundation en ook concealer zouden erg goed zijn en goede dekking geven. Nou is Bourjois afgelopen maand uitgekomen met een nog betere versie van deze lijn; de Healthy Mix Serum. Dit zou eigenlijk een verzorgingsproduct moeten zijn maar de dekking geven van een foundation. De foundation zou meteen resultaat geven en je gezicht een 'lift' moeten geven, de vermoeidheid verdwijnt en je krijgt een stralende huid. Ik ben benieuwd...



De foundation bevat lychee, dit bevat veel vitamines. O.a. Vitamine C en dit levert energie aan de huid.
Ook bevat de foundation gojibes, dit zou de beste vrucht moeten zijn met antioxidanten erin. Deze vrucht wordt beschouwd als de 'god mother' onder alle fruit soorten. Deze vrucht bevat namelijk 7 verschillende vitamines die de huid uitermate goed voeden.
Verder zit er ook granaatappel in, en dit zorgt ervoor dat de huid niet meer 'gestrest' is en geen doffe uitstraling krijgt.

                                   

Zoals je ziet is de foundation dus een bom aan goede vitaminen en ingrediƫnten.
De Healthy Mix Serum is een gel foundation. De gel substantie zorgt er voor dat er strepen en lijntjes worden voorkomen en het een egaal resultaat geeft. De foundation geeft een semi-matte finish, wat ik erg fijn vind.



Na al deze beloftes was ik enorm benieuwd naar de foundation. De verpakking vind ik erg mooi, het komt in een flacon van hard plastic, wat net zo luxe aanvoelt als glas. Tevens staan ook alle vruchten afgebeeld op het flesje. Op de verpakking staat dat de (gel) foundation 16 uur lang zou moeten blijven zitten, en een instant boosting geeft aan de huid.

Als je de foundation aanbrengt is het eerste wat je opmerkt de geur. De foundation ruikt lekker fris wat niet iedere doorsnee foundation heeft. Daarbij moet je wel meteen weten dat het niet alleen de fruitextracten zijn die zo lekker ruiken, maar ook een klein beetje parfum.

Image and video hosting by TinyPic
Een handig pompje waarmee je de foundation gelijkmatig kunt verdelen.


Ik vind de foundation op het eerste gezicht niet echt gel-achtig. Het is in ieder geval niet de normale foundation substantie, maar ook niet een gel . De foundation brengt gelijkmatig aan en je kan de dekking ook goed opbouwen. Zoals je ziet is nummer 52 Vanilla precies geschikt voor mijn huidskleur.
Ik merk dat als ik de foundation aanbreng met een Beautyblender (zie hier review) het nog een gelijkmatiger effect geeft, dan bijvoorbeeld met je vingers op een stippling kwast.

De dekking van de foundation is echt perfect, het geeft mij geen cakey-effect en het smelt goed samen met mijn huidskleur. Als je na het aanbrengen je gezicht even afpoederd met een transparante poeder blijft de foundation echt de hele dag goed zitten. Als ik de foundation 's ochtends om 7 uur aanbreng dan zit ie om 3 uur nog steeds goed.

Ik ben echt heel erg enthousiast over deze foundation en kan 'm zeker aanraden. De foundation kost €14,50 wat een goede prijs is voor een goede foundation.
De Healthy Mix Serum Gel Foundation is vanaf nu te koop bij o.a. de Etos.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...