Pages

zaterdag 7 mei 2011

Review: DeMak Up Cotton Science (beautyblogger press kit)

Image and video hosting by TinyPic 

Watjes, reinigingsdoekjes wie gebruikt ze nou niet? Een pak met watjes doe ik ongeveer 1,5 maand mee en gebruik er per dag ongeveer een stuk of 2 a 3. Het is een beauty must-have op de toilettafel! Demak Up is een merk watjes. Merk watjes? 'Waarom zou je eigenlijk merk watjes kopen, watjes zijn watjes.' Zo dacht ik, en misschien denk ik nu nog steeds zo? Lees verder om mijn mening te lezen over de DeMakUp producten!

Ongeveer 3 weken geleden ontving ik een mega doos van DeMak Up! Helemaal goed verzorgd, mooie verpakking en een enthousiaste brief erbij. De nieuwe producten zijn gebaseerd op, wat zij noemen , Cotton Science Technology. Ja, ik zie het grote vraagteken op je voorhoofd staan ;) Wat betekent dit nou eigenlijk? DeMak Up heeft onderzoek gedaan naar de beste eigenschappen van katoen en zij hebben alleen de beste delen van de katoenplant in de watjes verwerkt. De watjes zouden dus beter moet werken dan voorheen.
Dit is mijn eerste ervaring met DeMak Up, ik vond de watjes gewoonweg altijd te duur. Waarom zou je voor een pak van 60 watjes 2,29 euro betalen, terwijl je bij de Lidl een pak van 100 voor 70 cent hebt.Ik denk dat vele van jullie dit ook hebben, en ik ga jullie vandaag in dit artikel laten zien of die 2,49 het echt waard is.

Image and video hosting by TinyPic 

Ik kreeg als eerste twee pakjes reinigingsdoekjes, Katoen Fris & Katoen Zacht. De katoen frisse bevatten reinigingslotion en de katoen zachte bevatten reinigingsmelk. De doekjes zijn beide geschikt voor de droge/gevoelige huid, wat erg fijn is want de meeste doekjes zijn erg agressief vooral voor de droge/gevoelige huid. De doekjes zijn speciaal geschikt voor je gezicht, maar ik heb ze ook gebruikt op de ogen, om te testen!

De katoen zachte doekjes voelen heel erg milky aan, dit komt natuurlijk door de reinigingsmelk. Ik ben helemaal geen fan van reinigingsmelk, maar in deze doekjes valt het eigenlijk niet zo op. Ik merk dat de katoen zachte de make-up beter verwijderd, en dit ook heel erg mild doet. De reinigingsmelk voel je niet op je huid 'liggen' en laat geen vettig laagje achter. De katoen zachte doekjes zijn beter geschikt op de ogen aangezien ze de mascara en oogschaduw goed weghalen. Alleen werkt dit niet voor waterproof make-up.

De katoen frisse doekjes ruiken echt heel fris, hier ben ik fan van! Je voelt echt de lotion op de doekjes, vrij waterig waar ik persoonlijk heel erg van hou. Deze doekjes zijn beter geschikt voor het gezicht dan voor de ogen, ze prikken een klein beetje in mijn ogen. Nadat ik de doekjes heb gebruikt voelt mijn gezicht heel fris en schoon aan, dat had ik minder bij de katoen zachte.

De doekjes kosten 3,79 euro wat ik een goede prijs vind voor reinigingsdoekjes, vooral bij de katoen zachte is dit voordelig aangezien je het op je ogen en gezicht kunt gebruiken. Je hoeft dan geen twee aparte reinigers te hebben.

De oogreinigingpads heb ik nog niet getest dus hier kan ik geen oordeel over geven.

Image and video hosting by TinyPic 

Er zijn twee verschillende soorten watjes, de DUO+ lijn en de Sensitive Silk lijn. Deze varianten zijn beide verkrijgbaar in grote en kleine vorm.  Ik ben altijd al fan geweest van grote watjes, het werkt fijner vooral op je gezicht en nagels.

Image and video hosting by TinyPic 



De Duo+ watjes hebben een zachte kant en een kant met hongingraatstructuur, de honinggraat haalt de make-up er beter af.  Dus eerst de honginggraat kant gebruiken en dan de normale kant om het nog even na te gaan. De watjes zijn vooral heel dik, dat heb ik met goedkopere watjes eigenlijk niet. De watjes pluizen ook heel minimaal wat erg fijn is. De zogenoemde honinggraat voelt wel een beetje ruw aan op de huid, dat is dan wel een tegenvaller. Over het algemeen goede watjes! De watjes kosten 2,39 euro wat ik er nog steeds nier voorover heb.

Image and video hosting by TinyPic 


De Sensitive Silk watjes bevatten Alie Vera extract en zijdeproteïne. Vooral het zijde gedeelte spreekt mij erg aan, zijde=zacht dus de watjes zouden milder en zachter voor de huid moeten zijn. Als je allergisch bent voor Aloë Vera moet je uitkijken met deze watjes!
De watjes hebben weer twee verschillende kanten, eentje helemaal glad en de andere kant met een mini ruitjes motief. Deze watjes vind ik veel fijner. Ze werken goed en halen de make-up er gewoon goed af, het enige verschil is dat ze wat milder zijn voor mijn huid.
Deze watjes kosten 2,29 euro, en tjaa... ik heb het er nog steeds niet voor over. Misschien als ze een keer in de aanbieding zijn ofzo. Geef mij maar mijn watjes van de Action!

Image and video hosting by TinyPic 

Als laatste hebben we nog de kleine watjes. Ook weer in Duo+ en Sensitive Silk. De Duo+ komt in een voordeelpak wat wel handig is! Je hebt er toch weer meer watjes bij ;)

Image and video hosting by TinyPic 

De watjes werken eigenlijk precies hetzelfde alleen zijn ze de helft kleiner. Deze watjes kan je vooral voor je nagellak goed gebruiken, voor mijn ogen en gezicht wil ik liever een groter watje. Hierboven zie je links de DUO+ en rechts de Sensitive Silk.
De DUO+ watjes kosten 2,99 euro, je krijgt hierbij wel een voordeelpak. De Sensitive Silk kosten 1,85 euro wat zeker nog wel te doen is!

Over het algemeen tevreden, maar wij Nederlanders blijven gieren dus geef mij maar mijn watjes van de Action of Hema!
Gebruiken jullie DeMak Up? Vind je ze fijner dan andere watjes?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...