Pages

maandag 29 augustus 2011

Review: Bourjois Volume & Fast (rotating) mascara

Image and video hosting by TinyPic

Het kan niet gekker worden. We kenden al de trillende mascara, mascara's met een bolletje applicator maar nu komt een budget merk uit met een roterende mascara! Ja, je leest het goed een roterende mascara. Dit zou er voor moeten zorgen dat je de haartjes helemaal voorziet van mascara en ultieme volume en lengte creƫert. Dior had al een roterende mascara, maar nu Bourjois dus ook. Een fijne budget versie van een luxe mascara, nouja budget de mascara kost nog steeds 16,80 EUR. Lees verder voor foto's, info en mijn ervaring.

Image and video hosting by TinyPic 

De mascara komt in een grote ronde huls. De letters zijn rood en wit wat meteen van de verpakking uitspat! De mascara zou er voor moeten zorgen dat je binnen 30 seconden je make-up hebt gedaan. De formule van de mascara is ook anders dan anders, de mascara bevat namelijk natuurlijke wassen en is gebaseerd op jojoba-olie en vitamine E. 
Zoals je ziet op de foto zit er een aan/uit knop op waarmee je het borsteltje in twee verschillende richtingen kunt laten draaien. Natuurlijk is hier een batterijtje voor nodig, deze zit aan de bovenkant van de huls.Als het batterijtje leeg is kan je 'm heel handig weer vervangen.

Image and video hosting by TinyPic 


Image and video hosting by TinyPic 

Dit is het borsteltje, niet heel veel bijzonders. Wat mij wel meteen opviel is dat er heel veel haartjes op de borstel zitten. Zou dit misschien klontjes kunnen veroorzaken was mijn gedachte.
Hoe werkt dit nou? Je zet de mascara aan als ie in de huls zit, zo draait er genoeg mascara omheen om in 1 beweging de wimpers te 'coaten'. Je hebt twee verschillende standen, eentje voor de onder wimpers en eentje voor de boven wimpers. Dan zet je het borsteltje aan de aanzet en laat de ronddraaiende bewegingen het werk doen. Op de foto heb ik gezig-zagd. Dat moet je dus niet doen, zo krijg je klontjes! Ik ben het gewend want dit doe ik met elke mascara, maar met deze moet je echt het borsteltje het werk laten doen en zelf geen inbreng geven. De roterende beweging krult je wimpers ook meteen, scheelt ook weer tijd met krullen ;-)

Image and video hosting by TinyPic 

Volume, check. Perfectie, nee! Zoals je ziet is het nogal slordig, door de ronddraaiende beweging kwam de mascara o-ver-al wat wel een bummer is. Hier heb ik dan geen oogschaduw op, maar als je net een hele look hebt gemaakt en het gaat mis dan kan je weer opnieuw beginnen. De wimpers helemaal links plakken helemaal aan elkaar, hier heb ik de zigzaggende beweging gedaan, niet doen dus! Recht zijn de wimpers wel gewoon mooi zwart, gekruld en zien er gewoon goed uit.
Het is even wennen maar zeker leuk om eens te proberen. De prijs valt me alleen een beetje tegen 16,80 EUR voor een mascara van Bourjois gaat me iets te ver. Misschien een keer leuk om met een 50% korting actie te kopen en uit te proberen.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...