Pages

woensdag 12 december 2012

RECEPT: White Hot Chocolate

Image and video hosting by TinyPic 

Kerstmis staat gelijk aan heerlijke warme chocolademelk met slagroom marshmallows en alles wat het drankje nog lekkerder maakt. Maar, naast de originele variant van pure/melk chocolade is witte chocolademelk eigenlijk nog het lekkerst! Daarom deel ik vandaag met jullie mijn wittechocolade melk recept!

Wat heb je nodig voor 1 kop:
1 kop melk
ongeveer 4-6 stukjes witte chocolade, als je de smaak nog rijker wilt kan je meer toevoegen!
Eventueel steranijs voor een frisse touch
Slagroom (heeel veeel slagroom! :D) 

Verwarm de melk in een pannetje en blijf dit goed roeren, we willen niet dat de melk aanbrandt! Vervolgens kan je ongeveer 3 eetlepels ongeklopte slagroom toevoegen voor een wat romige smaak. (ook kan je je steranijs erbij toevoegen voor een frisse anijs smaak, hier hou ik persoonlijk niet zo van maar vele vinden het lekker.) Voeg daarbij ook de blokjes witte chocolade toe. Goed blijven roeren, houd de melk in beweging. Wanneer er geen stukjes of brokjes te bekennen zijn haal je je mixture van het vuur. Doe dit in je favoriete kerst-mok en spuit de bovenkant vol met slagroom. Eventueel kan je nog marshmallows eraan toevoegen om het geheel af te maken.  En dan is het klaar: hemel in een beker!

Ik vind deze variant persoonlijk lekkerder omdat ik zelf ontzettende fan ben van witte chocolade! Je kan allerei varianten verzinnen op dit basis recept om er een eigen twist aan te geven.

Wat drink jij het liefst met deze koude december-dagen?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...