Pages

dinsdag 19 november 2013

Brrrrr.. winter is coming! (Kneipp Body Crème met vijgenmelk en arganolie)

Image and video hosting by TinyPic

Wat was het ijzig koud de afgelopen paar dagen, and still is! De winter komt nu echt dichtbij en het wordt weer tijd om de heerlijke crèmetjes en oliën uit de kast te trekken om je huid lekker te verwennen. We willen natuurlijk voorkomen dat je straks hele schilderijen kunt tekenen op je benen, if you know what I mean.. Ik zal dan ook proberen de komende tijd zo veel mogelijk lekkere crèmetjes voor jullie te testen en kijken of deze ook echt winterproof zijn!

Image and video hosting by TinyPic

En de eerste kandidaat is deze Kneipp Body Crème met vijgenmelk en arganolie. Klinkt exotisch of niet? Ik ben zelf nooit echt een Kneipp 'type', maar deze variant van de body crème sprak mij toch wel echt aan. Komt vooral omdat ik echte een hardcore fan ben van arganolie en wil altijd alles testen waar arganolie in zit.

De crème bevat niet alleen arganolie, maar ook amandelolie en amandelmelk. De combinatie van deze drie producten voedt de huid intensief en zorgt dat de huid gehydrateerd blijft. Zoals je hierboven op de foto ziet is de crème lekker luchtig en bijna slagroom-achtig. Ik vind wel dat de crème vrij sterk ruikt en geparfumeerd is, hier ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. De geur is wel lekker, maar als je het te lang en te sterk ruikt dan gaat het op een gegeven moment irriteren. Overigens is dit wel erg persoonlijk dus dat verschilt echt per persoon.

Image and video hosting by TinyPic

Het is echt een rijke en voedende substantie en maakt de huid echt heel erg zacht. Ik breng het product aan na het douchen en dat is echt de perfecte combinatie. Wanneer je huid nog een beetje vochtig is en je deze crème aanbrengt zorgen de oliën er echt voor dat de huid zacht wordt en ook zacht blijft. Je hebt maar een klein beetje nodig om een ledemaat (haha) in te smeren. Het is dus zeker zuinig in gebruik!

Ik vind het een fijne crème, maar daar blijft het ook bij. Het is niet echt een speciale verwennerij die ik onderga wanneer ik deze crème aanbreng, wat ik wel jammer vind aangezien het een best prijzig product is. De body crème kost 9,49 EURO en is verkrijgbaar bij drogisterijen. Ondanks dat het product zuinig in gebruik is zou ik 'm zeker niet opnieuw kopen.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...