Pages

donderdag 28 november 2013

REVIEW: Rituals Beautifying Day Cream

Image and video hosting by TinyPic

BB creams, CC creams we worden er allemaal mee dood gegooid in de drogisterijen en parfumerieën. Rituals gaat een hele andere richting uit. Zij is namelijk gekomen met een beautifying day cream. Dit houdt in dat het een transparante dagmake-up is die je huid verzorgd én egaliseert. Klinkt veelbelovend!


Image and video hosting by TinyPic

De Beautifying Day Cream is een 5-in-1 hydraterende een crème. Ja, je leest het goed een vijf in één product! De dagcrème is onderdeel van de reeds uitgebreide minerale collectie. De collectie bevat onder andere ook een nieuwe matte foundation en een prachtige lipstick. De dagcrème is een nieuwe aanwinst voor deze collectie en ik heb deze uitgebreid getest.

Image and video hosting by TinyPic

De dagcrème is onderdeel van de anti-aging collectie en is dus ook geschikt voor de dames die de eerste lijntjes zien opkomen. Ondanks dat raad ik ook echt jongere meiden deze crème aan, omdat ie transparant is. Hierdoor krijg je geen cake-face en is het bijna onmogelijk om een kleurverschil te zien in je gezicht. Dit komt doordat de crème zich aanpast aan jouw huidskleur. I know, ik heb dit vaker gelezen en geprobeerd en dan was ik alsnog zo oranje als een potje hutspot, maar bij deze is het anders. Het is een natuurlijk getinte crème en bevat botanische extracten die er voor zorgen dat je huid weer gaat stralen. En of die gaat stralen! Het effect is ontzettend natuurlijk, maar je voelt je toch fijn door de dekking die de crème geeft.
Tevens bevat de crème ook SPF15 en dat is natuurlijk altijd fijn. Image and video hosting by TinyPic

De crème is lekker fris en luchtig en laat geen vettig laagje achter. Tevens ruikt de crème ook nog eens heerlijk fris en dat geeft je huid een instant opkikkertje! Zoals ik al eerder vertelde zijn er in het product kleine balletjes verwerkt die 'open breken' wanneer je de crème aanbrengt op de huid. Doordat het een transparante finish heeft is het dus niet zoals bij een foundation dat je super veel dekking en/of kleur er voor terug krijgt. Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Hierboven zie je het effect goed! Het lijkt nu alsof de crème ontzettend donker is, maar ik heb extra veel gebruikt op deze plek zodat het effect goed zichtbaar is. De crème geeft een lichte dekking en kleur af. Je kan de dekking natuurlijk ook opbouwen met meerdere laagjes, maar dan moet je wel uitkijken dat het niet vlekkerig wordt of te donker zoals hierboven.

Ik ben echt fan! De crème blijft de hele dag mooi zitten als je deze natuurlijk ook even afpoedert. Het transparante effect vind ik echt fijn, omdat men dan niet meteen ziet dat je make-up op hebt. Mijn huid krijgt ook echt een oppepper van de crème en ook ziet mijn huid er beter uit sinds ik deze crème gebruik. Dit komt waarschijnlijk ook doordat je huid door deze crème gewoon kan 'doorademen' en er niks wordt geblokkeerd. Alleen maar goede punten als je het mij vraagt!

De Rituals Beautifying Day Cream bevat 40ML en kost 24,50 EUR. Duurder dan de gemiddelde getinte dagcreme, maar het effect en resultaat wat je er voor terugkrijgt is geweldig! De hele vernieuwde minerale collectie ligt vanaf nu in de schappen in de Rituals winkel en bij de counters.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...