Pages

woensdag 9 februari 2011

De beste make-up tools.

Image and video hosting by TinyPic 

We kunnen natuurlijk kwasten gebruiken voor onze makeup, zie de artikels all about make-up brushes (1 en 2)
De beste tools voor je make-up zijn toch wel de dingen die je dagelijks gebruikt. Ik wil jullie mijn favorieten tools laten zien, die eigenlijk niet mogen ontbreken!


 

De wimperkrultang
Misschien dacht je:, Wat voor apparaat ligt er nou weer tussen op die foto?' Meet the eyelash curler! Een wimperkrultang is wat mij betreft de beste tool voor je ogen. Je krult wimpers hiermee en ze worden er niet alleen gekruld van, maar het geeft ook nog eens een frissere blik. Zorg er wel voor dat je de wimperkrultang gebruikt voor dat je je mascara aanbrengt. Als je dit namelijk erna doet dan kunnen je wimpers afbreken.
De wimperkrultang die ik gebruik heb ik in een goedkoop winkeltje gekocht, de wimperkrultang die op een knijptang lijkt vind ik het beste en fijnste werken.



Wattenstaafjes
Wattenstaafjes zijn zo multifunctioneel! Misschien gebruik je ze alleen om je oren er mee schoon te maken, maar je kan er veel meer meedoen. Je kan bijvoorbeeld je oogschaduw er mee blenden als je onderweg geen oogschaduwkwast bij je hebt. En als je het wattenstaafje droog houdt, dan kan je gemakkelijk mascara weghalen wat op je oogschaduw is gevallen zonder dat je je hele look verpest. Een wattenstaafje werkt ook perfect als een nailpolish corrector pen, je kan er gemakkelijk nagellak vlekjes mee weghalen. Kortom; een musthave!



Wattenschijfjes
Ook onmisbaar; wattenschijfjes. Vooral de grote versie vind ik erg fijn. Ik haal hier mee mijn make-up weg, mijn nagellak wel en ook mijn oogmakeup. Ik vind dit zo fijn werken, en vooral deze van de Action verpluizen niet zo erg. Ze vallen ook niet snel uit elkaar dus check de Action.


Pincet
En dan als laatste natuurlijk de pincet. Tevens ook onmisbaar! Je kan hiermee je wenkbrauwen mooi in vorm brengen, maar ook haartjes op andere ongewenste plekken weg halen. Je kan de pincet ook gebruiken voor nailart, om bijvoorbeeld steentjes aan te brengen of fimo canes.
Die van mij is van Make Up Store en is ontzettend fijn, want hij is vrij groot en ligt goed in de hand. Hij is ook goed scherp, want aan een botte pincet heb je niks!

Dit waren dan mijn onmisbare tools, nou wil ik weten wat zijn die van jou? Waar zou je niet zonder mee kunnen leven?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...