Pages

vrijdag 21 januari 2011

Hoe camoufleer je (te) rode huid.




Soms heb ik last van een rode huid. Vooral op mijn wangen, neus en langs mijn kaak. Kleine oneffenheden en rode vlekjes. Ik wil altijd zo goed egaal mogelijk gezicht, en dat lukt zo niet met die rode plekjes.
Ik gebruik hier verschillende producten voor om dit zo te voorkomen, en vandaag ga ik vertellen welke!



Yves Rocher Perfect Primer

Deze primer breng ik aan voordat ik begin met mijn make-up (dus wel na dagcrème). Deze primer is in de kleur Apricote en heeft dus wel kleurpigmenten in zich. De primer helpt mijn huid te egaliseren en laat een goede basis achter, zodat mijn foundation(poeder) goed blijft zitten. Tevens laat deze primer ook een heerlijke rozengeur achter (niet onbelangrijk :P)

Sans Soucis Pure Matte Foundation

Deze foundation is matte en maakt dus ook glimmende delen matte. Deze foundation gebruik ik op de plekjes waar het rood is en waar ik enkele puisten of oneffenheden heb. De foundation is niet te dik, maar ook niet te licht. Hij geeft gewoon de perfecte dekking, eigenlijk zoals het hoort.
Doordat ik het alleen op de noodzakelijke plekjes aanbreng krijg je geen nep of cakey effect. Zorg wel dat als je een vloeibare foundation gebruikt deze exact de kleur is van je huidskleur. 

Clinique Redness Solutions Instant Relief Mineral Pressed Powder

Dan het product wat alles doet verhelpen! De Clinique RSIRMPP (even een hele 'korte' afkorting :P)
Deze poeder is geel, en misschien wist je dit nog niet maar geel camoufleert rood. De roodheid wordt minder en haalt de neutrale kleur van je huid naar boven. Na de foundation breng ik deze poeder aan met een grote poederkwast en zo weet ik zeker dat alle rode plekjes goed gecamoufleerd en geëgaliseerd zijn.
Dit is echt een holy-grail als je last heb van een (te) rode huid, want deze poeder werkt echt heel goed.
Het enige nadeel is de prijs, tja je moet er wel wat voor over hebben. Deze poeder kost namelijk 31 euro. Ik spreek uit ervaring, want ik gebruik al zeker 2 jaar Clinique poederfoundations en ze zijn zeker elke euro waard. 

Hopelijk hebben jullie dames met een rode huid hier iets aan gehad.
Nu zou ik graag jou holy-grail product willen weten dat jou een mooie teint geeft, vertel het in de comments!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...